نوشته شده توسط : مهراب مدیری

و هرچه بچه‌های شما بیشتر با کدنویسی آشنا  آموزش برنامه نویسی کودکان شوند، مهارت‌های دیگری را که کدنویسی به توسعه آنها کمک می‌کند، بیشتر می‌آموزند - ترتیب، ریاضی، تحلیل موقعیتی، و درک مفاهیم if-then، فقط به نام چند.

برنامه‌های برنامه‌نویسی و بازی‌های برنامه‌نویسی برای بچه‌ها نیز می‌توانند کودکان را تشویق کنند تا توانایی‌های حل مسئله خود را توسعه دهند، زیرا هر پروژه برنامه‌نویسی یک هدف نهایی دارد که باید به آن دست یافت و چندین نقطه عطف است که باید در طول مسیر محقق شود. به روشی مشابه، مهارت های ریاضی و زبان - در زمینه برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، کشیدن و رها کردن - نیز توسعه می یابد.

با استفاده از ScratchJr، کودک شما می تواند شروعی جهشی در توسعه توانایی های سواد و شمارش خود در داخل و خارج از لنز کدنویسی داشته باشد. همانطور که Resnik می گوید، بچه ها فقط نحوه کدنویسی را یاد نمی گیرند. آنها همچنین در حال کدنویسی برای یادگیری هستند.

برای ادامه بررسی ScratchJr، بیایید به چیزهای سرگرم کننده بپردازیم

چگونه ScratchJr را بازی آموزش برنامه نویسی کودکان  می کنید؟

نقد و بررسی ScratchJr

همانطور که قبلا ذکر شد، ScratchJr به طور خاص با در نظر گرفتن کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. همانطور که گفته شد، رابط کاربری و دستورالعمل ها بسیار ساده و سرراست هستند. اما در هر صورت، ما یک مرور سریع را در اینجا قرار خواهیم داد:

هنگامی که ScratchJr را در دستگاه خود دانلود کردید، فقط برنامه را روشن کنید و برای شروع روی دکمه Home کلیک کنید.

این شما را به صفحه پروژه های من هدایت می کند. برای شروع یک پروژه  آموزش برنامه نویسی کودکان جدید روی نماد + کوچک کلیک کنید.

شما همیشه با طلسم پیش‌فرض ScratchJr که یک گربه کوچک و شاد است شروع می‌کنید. اگر می خواهید طلسم را تغییر دهید، فقط روی طلسم کلیک کنید و نگه دارید تا "x" ظاهر شود. روی آن "x" کلیک کنید تا طلسم از صحنه حذف شود.

می توانید با فشار دادن نماد + در سمت چپ یک طلسم جدید انتخاب کنید تا گالری شخصیت ها باز شود.

گالری شخصیت ها

هنگامی که شخصیت مورد نظر خود را به دست آوردید، می توانید آن را به هر نقطه از صفحه بکشید تا موقعیت شروع آن را تنظیم کنید. شما می توانید هر تعداد شخصیت که می خواهید اضافه کنید.

اگر می خواهید پس زمینه را تغییر دهید، آموزش برنامه نویسی کودکان  روی نماد "منظره" در بالا کلیک کنید تا گالری پس زمینه ظاهر شود.

گالری پس زمینه هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و برای تنظیم روی نماد تیک بزنید.

شخصیتی را که می خواهید متحرک کنید، با ضربه زدن بر روی صحنه، انتخاب کنید. اگر طلسم مناسب در پایین، در نوار اسکریپت/انیمیشن ظاهر شود، می‌دانید که انتخاب شده است. طرح کلی کاراکتر در آن نوار نشان می دهد که شما روی اسکریپت خاص شخصیت کار می کنید.

بلوک های زرد را بزنید و نماد پرچم را انتخاب کنید - که اساساً دکمه شروع برای کل اسکریپت است.

از آنجا، می توانید بلوک های رنگی دیگر را برای ایجاد اسکریپت خود کاوش کنید. هر رنگ نشان دهنده دسته بندی متفاوتی است:

زرد – بلوک‌های راه‌اندازی (نشان می‌دهد چه زمانی/چگونه اسکریپت شروع می‌شود)

آبی – بلوک‌های حرکتی (نشان می‌دهد کجا، چگونه و چه مدت یک کاراکتر حرکت می‌کند)

بنفش - Blocks به نظر می رسد (تغییر تصویری  آموزش برنامه نویسی کودکان یا ورودی شخصیت)

سبز - بلوک های صوتی (نشان می دهد که چه صداهایی باید در چه زمانی پخش شوند)





:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: